Kan vi hjälpa till?
Serviceteam
Vi har skapat upplevelser för fler än 250.000 personer, och vi kommer göra allt vi kan för att hjälpa dig att komma iväg på upplevelser.
Här kan du få hjälp.
Svar på frågor
För att använda ditt presentkort ska du göra följande:
- Gå till www.truestory.se
- Hitta den upplevelse du önskar använda presentkortet på. Klicka på “Fortsätt” för att därefter klicka på den rosa eller lila knappen. Du ska INTE klicka på “använd upplevelse”.
- I varukorgen, på den sista sidan “summa och betalning” klickar du på länken “ANVÄND RABATTKOD ELLER PRESENTKORT” under beloppet.
- I fältet skriver du in ditt presentkortsnummer/ biljettnummer och klickar på “Lägg till”... Efter det dras beloppet på ditt presentkort av på upplevelsens pris och du kan avsluta köpet.
Dvs. du kan använda resterande belopp på en annan upplevelse vid ett senare tillfälle.
Våra samarbetspartners gör såklart allt för att du ska kunna komma iväg på din upplevelse. Dock kan oförutsägbara saker ske som gör att de inte har något annat val än att ställa in upplevelsen. Om det är vad som hänt dig, har du naturligtvis möjlighet att boka om upplevelsen till ett annat datum. Du kan boka en ny tid här, eller med hjälp av informationen på baksidan av ditt upplevelsebevis. Om det inte finns några nya datum för tillfället kan du skriva upp dig på väntelistan. Vi är kontinuerligt i dialog med alla samarbetspartners om nya datum, så att du kan komma iväg på din upplevelse så snart som möjligt. Skriv upp dig på väntelistan genom att hitta din upplevelse på vår plattform: Välj "När och var" under bilden Välj "Få meddelande när nya datum finns lediga" Skriv in din e-postadress Kan jag få upplevelsen återbetald? Vi följer gällande regler vid onlinehandel, och erbjuder alltid återbetalning 14 dagar från det datum då upplevelsen köptes. Om det är den situationen du befinner dig i kan du ansöka om återbetalning här. Annars erbjuder vi såklart ombokning av upplevelsen till ett annat datum. Du kan boka ett nytt datum här, eller med hjälp av informationen på ditt existerande upplevelsebevis.
Om du inte redan har en aktiv bokning kan du byta till en annan upplevelse här. När du påbörjar bytet får du ett meddelande om värdet på din nuvarande upplevelse och kan därefter fortsätta. Om din nya upplevelse är dyrare ombeds du avslutningsis att betala mellanskillnaden. Om du hittar en upplevelse som är billigare så skickar vi ett beloppspresentkort till dig som du kan använda på vår upplevelseplattform. Vi skickar såklart även en orderbekräftelse och ett nytt upplevelsebevis till din mail. Ditt nya upplevelsebevis är giltigt i 24 månader från bytesdatumet.
Om det är mer än 14 dagar kvar tills din upplevelse ska utföras har du möjlighet att boka om till ett annat datum. Kontakta oss på [email protected], eller på telefonnummer 08-557 696 33, så hjälper vi dig att hitta ett nytt datum. Särskilda undantag kan finnas , t.ex. vid övernattningar, vilket då framgår på den specifika upplevelsen under "Viktigt att veta". Om det är mindre än 14 dagar kvar tills din upplevelse ska utföras, kan upplevelsen som utgångspunnkt inte ombokas. Du är såklart ändå välkommen att kontakta oss, så kan vi undersöka saken vidare.
Alla våra upplevelsepresenter är giltiga i 24 månader (om inte annat är angivet). Om din upplevelsepresent håller på att gå ut kan du skicka ett meddelande till oss med önskan om förlängning här.
Vi trycker, packar och skickar våra upplevelsepresenter varje dag. Så om du har beställt något nyligen, bör du motta din beställning inom kort. Om du tror att något har hänt med ditt beställda paket kan du kontakta oss på [email protected], eller på telefonnummer 08-557 696 33. Så hjälper vi dig att undersöka saken.
Ja, det kan du. När du har valt en specifika upplevelse kan du på sidan där du skriver in dina kontaktuppgifter även välja till möjlihgeten "skicka till mottagare". Du hittar det under fälten där du skriver in dina uppgifter.
Vi upplever tyvärr att våra orderbekräftelser hamnar i skräpkorgen ibland. Kolla gärna om det hamnat där. Det kan också bero på ett stavfel då du skrev in mailadressen, eller att något gick snett på vår plattform när du beställde. Skriv gärna till oss och inkludera din valda upplevelse, ditt namn, och vilket datum du köpte upplevelsen, så ser vi till att skicka din orderbekräftelse igen.
Vill du hellre prata med oss?
Lördag och Söndag: 10.00 till 15.00
Vi har stängt på Kristi Himmelsfärd den 26 maj.
Vi ser fram emot att höra från dig
-
Britta -
Rikke -
Oscar -
May -
Louise
Bankinformation
Clearingnummer: 64833
Konto nummer: 492 439 451
IBAN: SE55 6000 0000 0004 9243 9451
Swift/BIC: HANDSESS