Kan vi hjälpa till?
Kundtjänst
Vi har skapat upplevelser för mer än 250.000 personer och vi vill gärna hjälpa dig på vägen mot din nästa upplevelse. Här hittar du svar på vanliga frågor så att du snabbt kan få hjälp samt kontaktinformation om du hellre vill skriva eller ringa till oss.
Få snabb hjälp

Boka datum
Boka ett datum för din upplevelse.

Byt upplevelse
Om du föredrar en annan upplevelse kan den bytas här.

Returnera ett köp
Önskar du att få en återbetalning för ett köp?
Presentkortssaldo
Kontrollera saldot på ditt Truestory presentkort.

Är du en värd?
Hitta hjälp i Hjälpcenter för värdar.

Svar på vanliga frågor
Vid mer än 72 timmar till upplevelsens start kan du omboka genom att kontakta oss på [email protected] eller på telefonnummer 08-557 696 33.
Vissa upplevelser har dock särskilda bokningsregler, till exempel vid övernattningar, och det kan därför finnas vissa undantag. Detta framgår under praktisk information.
Vid mindre än 72 timmar till upplevelsens start kan upplevelsen inte ombokas. Observera att upplevelser ofta innebär förberedelser och kostnader som måste täckas, vilket innebär att du inte kan få pengarna tillbaka för upplevelsen.
Våra samarbetspartners gör självklart allt för att du ska kunna komma ut och uppleva. Dock kan oförutsedda händelser inträffa, där det inte finns något annat val än att ställa in. Om detta gäller dig har du naturligtvis möjlighet att omboka till en annan dag.
Du kan boka om här med hjälp av din bokningskod, som finns på baksidan av ditt upplevelsebevis eller i din orderbekräftelse.
Om det inte finns några nya datum tillgängliga är det för vissa upplevelser möjligt att anmäla sig till en väntelista. Vi har en kontinuerlig dialog med alla våra samarbetspartners om nya datum, så att du kan komma iväg på din upplevelse så snart det blir möjligt igen.
Absolut! Vi har stor erfarenhet av arbetsgivarbetalda presentkort, så tveka inte att kontakta oss om du är intresserad eller har några frågor.
Du kan fylla i ett formulär och läsa mer här. Vi kan också nås på [email protected].
Alla våra upplevelsepresentkort är giltiga i 24 månader (om inget annat specifikt anges på kortet). Om ditt presentkort närmar sig utgångsdatum kan du skicka oss ett meddelande med önskemål om förlängning här.
Om du inte redan har en aktiv bokning kan du byta till en annan upplevelse här. När du påbörjar bytet får du ett meddelande om värdet på din nuvarande upplevelse och kan därefter fortsätta. Om din nya upplevelse är dyrare ombeds du avslutningsis att betala mellanskillnaden. Om du hittar en upplevelse som är billigare så skickar vi ett beloppspresentkort till dig som du kan använda på vår upplevelseplattform. Vi skickar såklart även en orderbekräftelse och ett nytt upplevelsebevis till din mail.
Din nya upplevelse är giltig i upp till 24 månader från den dag du bekräftar valet (om inget annat specifikt anges på den).
Ibland händer det att orderbekräftelser hamnar i skräpkorgen, börja gärna med att kolla där. Det kan också bero på ett stavfel när du skrev in mailadressen eller att något helt enkelt gick snett på vår plattform när du beställde.
Skriv gärna till oss med upplysningar om vilken upplevelse det gäller, ditt namn, och vilket datum du köpte upplevelsen, så skickar vi orderbekräftelsen igen.
Kontakta oss här

Ring oss
08 557 696 33
Måndag: 09.30 – 11.30
Tisdag: 09.30 – 11.30
Onsdag: Stängt
Torsdag: 09.30 – 11.30
Fredag: 09.30 – 11.30
Kontakta oss via e-post
Plats
Hälsingegatan 49 112 27 Stockholm
Inspiration
Företagsinformation
Hälsingegatan 49
112 27 Stockholm
Org. nr.: 559118-4964