Kan vi hjälpa till?
Kundtjänst
Vi har skapat upplevelser för mer än 250.000 personer och vi vill gärna hjälpa dig på vägen mot din nästa upplevelse. Här hittar du svar på vanliga frågor så att du snabbt kan få hjälp samt kontaktinformation om du hellre vill skriva eller ringa till oss.
Få snabb hjälp
Förlängningen av presentkort
Vi har tyvärr problem med förlängningen av presentkort på vår plattform just nu.
Därför ber vi dig att skicka ett mejl på [email protected].
Svar på vanliga frågor
Beställer du innan den 21 december kl. 06.00 kan vi leverera ett tryckt presentkort i tid. Du har dock alltid möjlighet att få en snabb och säker leverans direkt till din inkorg av våra digitala presentkort som du själv skriver ut eller presentkort som du delar med mottagaren via en länk.
Det kan vi. Vi har stor erfarenhet av företagspresentkort till anställda. Kontakta oss om du är intresserad av att höra mer eller har frågor.
Du kan skicka ett mejl till oss på [email protected] eller läs mer här.
Alla våra upplevelsepresenter är giltiga i 24 månader (om inte annat är angivet). Om din upplevelsepresent håller på att gå ut kan du skicka ett meddelande till oss med önskan om förlängning här.
Ja, det kan du. När du har valt en specifik upplevelse kan du på sidan där du skriver in dina kontaktuppgifter även välja till möjlihgeten "skicka till mottagare".
Du hittar det under fälten där du skriver in dina uppgifter.
Om du inte redan har en aktiv bokning har du valfrihet bland alla upplevelser. När du väljer en annan upplevelse kommer du att meddelas om värdet av din befintliga upplevelse och kan sedan fortsätta. Om din nyvalda upplevelse är dyrare kommer du så småningom att bli ombedd att betala prisskillnaden. Om din nyvalda upplevelse är billigare skickar vi ett Truestory-presentkort med mellanskillnaden, som du fritt kan använda på vår plattform. Vi skickar givetvis även en orderbekräftelse med din nya upplevelse och en länk för att lösa in den. Din nya upplevelse är giltig i 24 månader från den dag du bekräftar ditt val.
Våra samarbetspartners gör såklart allt för att du ska kunna komma iväg på din upplevelse. Men oförutsedda saker kan inträffa som gör att de inte har något annat val än att ställa in upplevelsen. Om det händer dig kan du självfallet boka om upplevelsen till ett annat datum, det kan du göra genom att följa länken här. Om det inte finns några nya datum för tillfället kan du skriva upp dig på väntelistan. Vi är kontinuerligt i dialog med alla samarbetspartners om nya datum så att du kan komma iväg på din upplevelse så snart som möjligt.
Skriv upp dig på väntelistan genom att hitta din upplevelse på vår plattform:
- Välj "När och var" under bilden
- Välj "Få meddelande när nya datum finns lediga"
- Skriv in din e-postadress
Kan jag få pengarna tillbaka?
Om vår samarbetspartner har varit tvungen att ställa in upplevelsen för det datum du bokat så har du rätt att få pengarna tillbaka.
Om du själv har avbokat kan du inte få pengar tillbaka, men vi hjälper dig gärna att boka ett nytt datum.
Om det är mer än 3 dagar till upplevelsen kan du boka om på [email protected] eller på telefonnummer 08-557 696 33.Vissa upplevelser har dock speciella regler för bokning, t.ex. övernattningar, och kan därför utgöra undantag från denna regel. Detta framgår i så fall under praktisk information.Om det är mindre än 3 dagar kvar till upplevelsen så kan den inte ombokas. Observera även att upplevelserna ofta kräver förberedelser och är förbundna med kostnader för värden, därför kan du inte heller få pengar tillbaka.
Vi trycker, packar och skickar våra upplevelsepresenter varje dag. Så om du har beställt något nyligen, bör du motta din beställning inom kort.
Om du tror att det har hänt något med din leverans kan du kontakta oss på [email protected], eller på telefonnummer 08-557 696 33, så hjälper vi dig att undersöka saken.
Ibland händer det att orderbekräftelser hamnar i skräpkorgen, börja gärna med att kolla där. Det kan också bero på ett stavfel när du skrev in mailadressen eller att något helt enkelt gick snett på vår plattform när du beställde.
Skriv gärna till oss med upplysningar om vilken upplevelse det gäller, ditt namn, och vilket datum du köpte upplevelsen, så skickar vi orderbekräftelsen igen.


Hälsingegatan 49
112 27 Stockholm
Inspiration
Företagsinformation
Kungsholmsgatan 21
112 27 Stockholm
Org. nr.: 559118-4964