Avbokningsregler

Om du väljer att avboka

Om det är mer än 72 timmar kvar till upplevelsen kan du boka om upplevelsen genom att kontakta oss på [email protected], eller genom att ringa oss på 08-557 696 33. Vänligen observera att det vid enskilda fall kan göras undantag för detta, exempelvis vid övernattningar och upplevelser som kräver lång förberedelse. Detta framgår i så fall under Regler och säkerhet på den enskilda upplevelsen.

Om det är mindre än 72 timmar kvar till upplevelsen ska avhållas kan den inte bokas om. Observera att upplevelserna ofta innebär förberedelser, som i sin tur innebär utgifter som ska täckas för den berörda upplevelseleverantören. Därför är det inte möjligt att få pengarna tillbaka för upplevelsen.

Samma dag som upplevelsen ska utföras: Om något oförutsägbart uppstått precis före eller samma dag som upplevelsen ska utföras (t.ex. sjukdom), ombeds du kontakta leverantören av upplevelsen så att de är medvetna om att du inte kan delta. Kontaktuppgifterna hittar du i bokningsbekräftelsen. Du är också välkommen att ge bort din upplevelsebiljett till någon annan (med undantag för upplevelser i flygplan, helikopter och luftballong).

 

Väderförhållanden

Säkerhet och bra förhållanden är högsta prioritet. Därför kan vädret ibland göra det omöjligt att genomföra upplevelsen. Om det skulle hända kommer leverantören av upplevelsen att kontakta dig så att ni tillsammans kan hitta ett nytt datum.

 

Om leverantören av upplevelsen väljer att avboka

Våra upplevelseleverantörer gör såklart allt för att du ska kunna komma iväg på upplevelsen. Dock kan oförutsedda händelser såsom sjukdom, väderförhållanden och liknande ske, där det inte finns andra val än att avboka. Vid ett sådant tillfälle kontaktas du av den ansvarige via telefon/SMS och därefter via e-post. Ditt upplevelsebevis blir strax därefter frigivet och du kommer få möjlighet att boka in dig på ett nytt datum via informationen på din upplevelsebiljett, eller via vår plattform. Om det inte finns nya datum tillgängligt, eller om det är en säsongsbaserad upplevelse som inte går att boka vid tillfället, har du naturligtvis möjlighet att skriva upp dig på väntelistan och få ett meddelande så snart nya datum släpps – eller att få pengarna tillbaka för upplevelsen.

Om leverantören av upplevelsen väljer att avboka på grund av för få anmälda deltagare, fel i planeringen, eller dylikt, ska avbokningen ske senast 5 dagar innan upplevelsen var tänkt att genomföras. Oavsett när avbokningen sker, ska alternativa bokningsdatum finnas tillgängliga. Om det inte är fallet har du rätt att få tillbaka pengarna för din upplevelse.

Vid avbokning och frågor om avbokning är du alltid välkommen att kontakta oss på [email protected] eller på telefonnummer 08-557 696 33, så hittar vi en lösning.